об'єкти, залізо, іржа, чеканка, зварювання

Проєкт «Захисний шар» є продовженням моєї творчої практики, але зміни реальності, які відбуваються зараз, змусили мене переглянути значення створених раніше образів та винайдених технік.
Художній світ, який я створював в останні роки з дерева, несподівано доповнився металом. Для мене метал завжди був агресивним матеріалом, на відміну від дерева. Робота з ним завжди супроводжується небезпекою: зварювання, опіки, іскри, вогонь, іржа, поранення — потенція травмування закладена у металі, бо він твердіший за людське тіло. У представленому проєкті травмуючий і травмований метал стає втіленням почуттів воєнного часу, постійного співвідношення захисту й беззахисності.
Я думаю, що моя творчість та цей проєкт не може бути документальним свідоцтвом трагедії у буквальному сенсі, але мистецтво рідко розповідає й описує події прямо. Мені важливо, щоб творчість фіксувала те душевне і фізичне напруження, що зараз поєднує всіх нас у боротьбі з ворогом, та підтримувала віру. Моя художня мова завжди містила у собі тему перемоги над смертю, проте лише тепер ця тема перестала бути абстрактною.